tisdag 5 maj 2009

prao dag 2

heej idag har det varit en jobbig dag för jag hat typ vart som en slav känns det som för jag har fackturerat och arkiverar. för er som inte vet vad det är så ska jag förklara.
fackturera är när man tar fakturorna och antingen skickar dom i kuvär till kunderna eller så tar man fackturorna och sätter in dom i olika pärmar. det gör man när dom är betalda. då sätter man dom i bokstavs ordning och det är en pärm till varje bokstav. sen så kan man ju typ ha 3 eller 4 stycken som heter olika då hat varje pärm som har en bokstav som tillexempel p, då har p pärmen ett rigister spm det står olika saker in och vadarre det är svårt att förklara.
sen har vi arkivera. då tar man dom gamla pärmarna med fackturor sen typ 2004 och tar ut dom från sinna pärmar och sätter dom på en plast sak och lägger i en låda och sen ska dom läggas upp på vinden på NORDPOST och där ska dom ligga i typ 10 år sen får dom kantas.

det var lite om fackturera och arkivera. sen så min handledar jenny som jag åker med varje morgon. hon åkte hem vid lunch idag för att hon har varit valdigt försyld så hin orkade inte länge så hon åkte hem. så om hon inte kommer i morgon så måste jag åka med maartin och då sak jag åka kvart över 6. när jag åker med jenny så åker jag 5 i halv 8 och börjar 8. så det blir lite skilnad. sen så har jag inte gjot så himla mycket annat idag på praoen. alla fackturor ida som jag har vikt och skiackat iväg är 133 sycken som jga har vikt förhan och stoppat i kuvär och postat. jag har lite bilder på detsom jag ska visa.

jappa sen så ska jag slinga håret idag. vi får väll se vad som händer med det och om det blir bra. hihi sen så ska jag plugga relion och läsa min bok IQ den är ganska bra. men men ska fixa håret nu puss

Inga kommentarer: